štvrtok 4. októbra 2012

MALÉ VEĽKÉ RADOSTI: Solid soap is not dead



Aj u vás v domácnosti sa s nástupom tekutých mydiel klasické tuhé mydlá pomaly, ale isto vytratili z kúpelne a postupne ich nahradili rôzne tekuté náhrady? Aj vy z diaľky obchádzate police s týmito produktmi? Robíte chybu...

Musím sa priznať, že podobne som na tom bola aj ja, pokým som ako darček nedostala tuhé mydlo Mojito od českej Manufaktury. Produkty tejto spoločnosti som poznala aj predtým a viaceré sprchové gély som od nich aj vyskúšala a bola som nadmieru spokojná. Tuhé mydlá som akoby z princípu obchádzala, no tento voňavý, ručné vyrábaný produkt ma presvedčil, že tuhé mydlá rozhodne nie sú passé.

História vzniku značky sa spája ešte s rokom 1991, no na Slovensku som produkty tejto značky zaregistrovala len pred niekoľkými rokmi. Zakúpiť si ich môžete napríklad v bratislavskom MY Tesco na Kamennom námestí a v špecializovaných obchodoch v Žiline a v Košiciach. Samostatná predajňa by mala fungovať už aj na bratislavskom Hlavnom námestí, no ešte som ju nenavštívila.


Produkty Manufaktury sú zamerané na starostlivosť o telo, pleť a vlasy, pričom využívajú prírodné ingrediencie, v ponuke je napríklad rada s prídavkom piva alebo vína. Výrobky nie sú testované na zvieratách, podľa mňa majú majú naozaj skvelý dizajn a navyše sú šetrné k životnému prostrediu. A zabudla som na jedno. Naozaj vás rozmaznávajú.

A čo som to vôbec dostala za darček? Podľa popisu ide o zvláčňujúce mydlo s glycerínom, rastlinnými olejmi, mätou a vitamínom E, ktoré sa májú postarať a jemnú a hebkú pokožku. Mydlo do bodky spĺňa to, čo sľubuje, pokožka je po jeho použití nádherné jemná a dobre hydratovaná. Pre mňa je umývanie sa tuhým mydlom akoby úplne nový zážitok a doslova si ho užívam. Veľkým plusom je jeho skvelá vôňa. Mojito doslova zbožňujem a jeho vôňou sa už môžem opantávať aj v sprche, pretože vôňa mydla a obľúbeného letného nápoja je takmer identická.


Možno si ešte pamätáte ako sa v „mydelničke“ zvykli bežné tuhé mydlá roztápať a vznikala z nich nepríjemná mazľavá hmota. Rovnaký problém som predpokladala aj v prípade tohto mydla, no bola som príjemne prekvapená. Mydlo dobre drží tvar a len tak sa nerozteká. Problémom pri tuhých mydlách môže byť nižšie penivosť, no toto mydlo pení naozaj skvelo.

Manufaktura používa aj slogan Original Czech Gift a podľa mňa je takéto mydlo ideálnym darčekom, aj pre všetkých, ktorí na mydlá v tejto forme pred rokmi zanevreli rovnako ako ja. Značka na trh nedávno uviedla aj nové mydlá s peelingovým účinkom, na ktoré si už pomaly robím zálusk. Iná kamarátka mi z Erazmu v Aténach priniesla tuhé mydlo tiež, tento raz však olivové, takže sa teším aj naň.

Čo vy a tuhé mydlá? Používate ich alebo ste verné sprchovým gélom? 

6 komentárov:

  1. Och, tento blog ma echtovne potesil! Aby som hned bezala po ine mydlo. Navnadila si ma, lebo dnes sa taketo vyrobky pouzivaju ako "rozvoniavace" do skrin...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Do skrin ich je skoda, ak budes mat cas, zajdi na Hlavne namestie, mal by tam byt kamenny obchod a potom mi budes referovat :).

      Odstrániť
    2. hej, videla som, ked som sla okolo, ale uz mali zatvorene... podla mna tieto mydielka su velmi vdacnym darcekom. Jedno take som darovala babicke, ktora fičí na tuhych mydlach (ktovie preco?!) :D ale este som sa jej nepytala, ci je spokojna. Podla mna vsak bude v tej skrini :D

      Odstrániť
    3. A mozno ho babicka uz davno spotrebovala :)

      Odstrániť
  2. Manufaktura je moje hodne, hodne oblibena znacka! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa paci, my Slovenky vam mozeme len zavidiet, ale je skvele, ze sa tieto produkty dostali aj k nam :).

      Odstrániť