pondelok 7. januára 2013

RECENZIA: SALOOS Sprchový olej Rakytník-Orange


Ahojte! Dnes ďalší príspevok grafomana, ale snád k veci :).

Telové oleje ma lákali pomerne dlhú dobu. Pokukávala som po tých z drogérie (Balea, Nivea), no oveľa viac ma lákali produkty prírodnej kozmetiky. A krátko pred sviatkami som sa rozhodla "spraviť si ježiška" a kúpila som si sprchový olej od Saloos.

Sortiment tejto českej značky je naozaj široký, takže som nad regálom pomerne dlho stála. Voľba nakoniec padla na sprchový olej Rakytník-Orange.

Olej je ukrytý vo fľaši z pevného plastu. Dizajn je jednoduchý, no olej vyzerá naozaj veľmi pekne. Za veľké mínus ale považujem dávkovanie, ktoré olej vlastne nemá nijakýkm spôsobom vyriešené. Otvor je veľký, a tak sa vám ľahko stane, že si oleja na ruku nalejete príliš. Ak budete rovnako nešikovní ako ja, môže sa vám ho pri spätnom nalievaní do fľase vyliať ešte viac. Ide o vec cviku, prípadne je možné olej jednoducho preliať.


A teraz už k samotnému oleju. "Relaxačný olej s hojivým rakytníkom, osviežujúcou pomarančovou a grepovou silicou šetrne zmýva pot aj nečistoty. Rakytník priaznivo pôsobí pri kožných potiažach, ukľudňuje a regeneruje presušenú pokožku, podporuje tvorbu nového tkaniva. Vôňa citrusov má povzbudzujúci účinok na psychiku a odplavuje stres." Tak znie oficiálne (mierne počeštené) info od výrobcu.

Musím povedať, že olej nádherne vonia. Cítiť pomaranč aj grep a ešte niečo, teda pravdepodobne rakytník. Vôňa po umytí na pokožke aj nejakú tu hodinu vydrží, čo je rozhodne veľké plus. Zároveň pokožku aj veľmi dobre prečistí, čoho som sa osobne trošku bála. Olej ako taký totiž ani nepení, na pokožke vyvára len veľmi nenápadnú bielu vrstvu. Priznám sa, že práve penu mám pri sprchovaní rada, ale aj sprchovanie bez nej môže byť fajn :).


Spočiatku som nebola úplne doma v tom, koľko oleja potrebujem na jedno umytie. Zvykla som si naberať špeciálne pre hornú a potom dolnú časť tela a z oleja naozaj rýchlo ubúdalo. Postupne som ale zistila, že stačí naozaj trocha a aj táto trocha postačí na dôkladné umytie celého tela.

Veľa som si sľubovala od hydratačných účinkov oleja a lákala ma aj to, že pravdepodobne nebudem musieť použiť telové mlieko. Musím povedať, že pokožke olej naozaj veľmi prospieva. Zistila som, že ak máte pokožku naozaj suchú, ako ja v prípade rúk, najideálnejšie je nechať olej na pokožke chvíľku (tak 3 až 5 minút) pôsobiť. Po zmytí a oschnutí je na tom pokožka pocitovo aj na dotyk oveľa lepšie. Ak nemáte s pokožkou žiadne väčšie problémy, tak naozaj môžete zabudnúť na natieranie telovým mliekom či krémom. Moje ruky sú však v zimnom oddobí dosť veľký extrém a tak ich natieram aj po použití oleja. Pradú potom blahom :).


Ak ste zvyknuté na bežné sprcháče z drogérie, ktoré stoja tak do 2,20 €, cena za olej je trochu vyššia. Ja som si ten svoj zadovážila v predajni s bioproduktmi Biopark za asi 6,50 €, na internete ich ale kúpite o asi 1,50 € lacnejšie.

Na záver len toľko, že sprchový olej je určite vec, ktorú sa oplatí minimálne vyskúšať. Ak nemáte veľmi suchú pokožku nahradí vám aj telové mlieko a v prípade, že ju máte, bude vaša pokožka jemnejšia a krásne prevoňaná.

Dala by som mu plný počet púpav, ale stále má trochu irituje to (ne)dávkovanie. S olejmi ale rozhodne nekončím a na ich recenzie sa môžete tešiť aj v budúcnosti.

Vizitka
Značka: Saloos
Názov: sprchový olej Rakytník-Orange
Objem: 125 ml
Cena/dostupnosť: okolo 6,50 €/ predajne Biopark, do 5 €/internet
Hodnotenie: 4,5 púpavy

Ako ste na tom vy so sprchovými olejmi? Používate ich?

Teším sa na vaše reakcie :).

17 komentárov:

  1. no mám isté potiaže s odhodlaním to vyskúšať :D ale zaregistrovala som túto kategóriu a v budúcnosti si aj ja zadovážim sprchový olej.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Neviem, kombinacia oleja a vody mi nejako nejde dokopy. Ale mozno skusim aj ja... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmmm sprchový olej... zajímavé :)
    Možná jsem divná, ale ještě jsem ho nezaregistrovala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podla mna je to super vec! Ja mam doma jeden od Ryoru a prave minuly tyzden som si objednala od Nobilisu tak sa velmi tesim.
    Inak ak mas rada pekne pyzamka dnes je u mna na blogu par peknych typov:)
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/01/co-mam-rada.html

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox

    OdpovedaťOdstrániť
  6. fiha, tak sprchové oleje nepoužívam, ale skušala som raz jeden od Nivei a nesťažovala som si. Tento vyzerá tiež zaujímavo.

    GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na ten som pozerala roky a nikdy som ho nekupila....

      Odstrániť
    2. Nič v zlom Sue... ale Nivea a pod. nie je zrovna prírodná kozmetika...

      Odstrániť
  7. Co se týče gelů i olejů na spchování jsem fluktuant. Skoro u žádného nezůstanu, ale každý musím vyzkoušet:) A tento s rakytníkem se mi líbí. Díky za tip.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skus, ja to tiez striedam, vlastne mam doma vzdy vsetkoho viac, lebo nemam velmi rada "stereotyp", skratka to tiež striedam, ale som si ista, ze isto pojdem do dalsich olejov.

      Odstrániť
  8. Sprchové a normálne za studena lisované (bio) oleje (napr. Olivový) najlepšie bez prísad alebo len s minimálnymi prísadami je to najlepšie riešenie na pokožku. Je i cenovo prístupné a bez chémie. Správna aplikácia je po nanesení uzavrieť (opláchnuť) teplou vodou.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. jej to vyzera super tu znacku so este nemala ale asi si dam povedat nakolko ani olej som este nikdy nevyskusala
    pozyvam na mini GA http://ela-ika.blogspot.sk/2014/05/majova-giveaway.htm
    Ela

    OdpovedaťOdstrániť