utorok 16. októbra 2012

Aj do závoja týchto vôní sa zahalím na jeseň


Ahojte! Jeseň je už v plnom prúde, ani neviem, kedy sa to vôbec zbehlo... Sychravejšiemu a chladnejšiemu počasiu sa prispôsobujeme nielen teplejším oblečením či výmenou pleťového krému, ale mnohé z nás aj zmenou aj parfumu. Vo všeobecnosti platí, že k jeseni a zime sa hodia výraznejšie, orientálne či púdrové vône.

Mne osobne veľmi vonia vanilka, no minulý rok som mala na jeseň  z môjho pohľadu či pre môj nos skvelú vôňu od Bruno Banani Magic Woman. V základe obsahovala pižmo a santalové drevo, typické vône jesene, no miešali sa v nej oveľa sladšie vônne ako melón či jahoda, vďaka čomu bola vôňa iskrivá a mierne provokujúca. O jej kúpe som premýšľala aj túto jeseň, nakoniec sa u mňa však nazbieralo viacero vôní, takže som túto investíciu zavrhla. Dnes by som vám rada predstavila dve vône, ktoré mi budú spríjemňovať chladnejšie dni.

1. CHRISTINA AGUILERA Christina Aguilera Parfumová voda (30 ml)

 Jedna z vôní mojej puberty. Už je to určite viac ako desať rokov, čo sa táto vôňa objavila na trhu. Vtedy som ju dostala rovnako ako teraz k sviatku. Pamätám si, ako sa vtedu vo všetkých časopisoch písalo o jej flakóne.

Tvar presýpacích hodín, prípomínajúci siluetu ženského tela, zvodná čipka a meno, ktoré vtedy bolo vo svete popmusic naozaj pojmom. Každopádne sa vône nesúce meno tejto speváčky musia tešiť obľube, na trhu ich je už päť a do karát jej pravdepodobne hrá aj skutočnosť, že ich nájdete nielen v parfumériách, ale aj v bežných drogériách.



Zloženie

Hlava: broskyňa, ríbezle
Srdce: jazmín, ľalia, slivka, pivonka
Základ: santalové drevo, pižmo, vanilka

Má ísť o žensky zvodnú vôňu, ktorá je však určená pre mladé dámy a presne taký pocit evokuje vo mne. Nemá síce najväčšiu výdrž, ani intenzitu, ale skvelo sa preto hodí napríklad do práce či do školy, keďže jej intenzita jednoducho nebude ostatných rušiť.

2. JOHN RICHMOND John Richmond Parfumová voda (50 ml)

Nedávno som čítala o tom, ako je pre módneho dizajnéra, resp. módnu značku nesmierne dôležité vytvoriť vlastný parfum. A podotýkam dobrý parfum. Taký, s ktorým sa budú môcť milovníčky či milovníci danej značky stotožniť a bude im evokovať typické prvky danej značky. Tento parfum je presne takýmto produktom z dielne britského módneho dizajnéra Johna Richmonda.

Vôňa ma už na prvý pohľad zaujala svojím dizajnom. Ide v podstate o pomerne minimalistický flakón. Telo je z hrubého skla a tvarovo pripomína fľaše na whisky či koňak z amerických filmov a seriálov :). Pod vrchnákom je umiestnený zámok, ktorý vo mne vzbudzuje pocit, akoby sa vo fľaštičke skrývalo niečo vzácne.


Zloženie

Hlava: grapefruit, černice, hruška
Srdce: narcis, ľalia, magnólia
Základ: pačuli, santalové drevo, ambra

Táto vôňa je absolútne odlišná od mojich predchádzajúcich parfumov. Je veľmi ženská, jemná a súčasne intenzívna, no pôsobí veľmi nevtieravo. Mám pocit, že je to vôňa, ktorú môžete bez problémov používať celý rok, ale ku chladnejším dňom sa podľa mna hodí najviac. Používam ju už nejakú chvíľku a prekvapuje ma, že mi ju naozaj zakaždým niekto pochválil. 


A čo vy? Máte svoju obľúbenú vôňu na chladnejšie dni alebo používate jednu celoročne?


8 komentárov:

  1. nevyznám sa veľmi do parfémov... ale nie je často meno danej známej osobnosti len z dôvodov lepšieho predaja? Teda má daná známa osobnosť nejaké slovo v tom, ako to bude voňať pri každej príležitosti, alebo len niekedy?

    Elven

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno, je to marketing, ale spravidla pri výbere jednotlivých zložiek asistuje ona známa osobnosť...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. spavidla? ok, ďakujem za odpoveď. osobne by som pre niekoho vyberal parfém skôr na základe vône ako na základe toho, aká pekná tvárička je tam pridaná

      Odstrániť
    2. Fyzicky som pri žiadnej takej výrobe nebola, nemôžem dať za to ruku do ohňa a myslím, že väčšina ľudí si vôňu nevyberá kvôli menu, aj keď možno skalný fanúšik má potrebu vlastniť všetky produkt s tvárou menom svojej star....

      Odstrániť
  3. vone menim aj ja... v zime je moja najoblubenejsia armani she/elle... tu pouzivam uz roky. v lete to casto menim, su to skor kvetinove vone, ale naposledy som si zamilovala vanilkovu toaletnu vodu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A môju vanilkovú (koláčovú) z YR si pamätáš?

      Odstrániť
  4. Zo spomenutych voni sa mi prva zda az velmi sladka a dievcenska, o druhej som zatial nepocula. Zlozenie vyzera pekne, no niekedy neviem, co si mam o popise mysliet. Objednala som napriklad minule jednu, ktora mala obsahovat vone ako med, slivky. A prislo nieco, no zvlastne kvetinovo vonave. Este ze sa pacila mame :)

    Vona je podla mna velmi citliva zalezitost, ked nema za clovekom tiahnut, ale ma ho ako osobnost doplnat. Osobne dokazem pouzivat jednu aj dlho. Posledny favorit= little black dress od Avonu- jemne orientalna, no nie tazka, v zaklade je myslim ylang ylang :)

    A suhlasim s tvrdenim, ze chladnejsie obdobie ma specificke vone. Uz citim skoricu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, tá prvá je taká dievčenskejšia, ale hodí sa aj k mladej žene, mne tá vôňa veľa vecí pripomína :) A výber vône je veľmi špecifické vec... a keď kupeješ podľa zloženia, presne netušíš, v akom pomere je čo zastúpené, možno preto bola vôňa iná, ako si pedpokladala, ale keď našla používateľa, je to super, mama isto mala radosť :). Ja som dlhu dobu milovaal Ice Touch od Mexx ľahká, citrusová vôňa a tento rok mi celkom zavoňal Salvatore Ferragamo :).

      Odstrániť