nedeľa 28. októbra 2012

Pery na jeseň a v zime ako v bavlnke



Prituhlo nám a ja som okrem teplejšej bundy a veľkej šatke siahla aj po malej plechovej škatuľke skrývajúcej skutočný poklad pre moje pery.

Asi ste si všimli, že tých balzamom mám v zásobe viacero. K tomuto mám však špecifický vzťah. Myslím, že vám je pomerne známy, ide v podstate o klasicḱú vazelínu od rovnomennej značky Vaseline.

Pod značkou Vaseline sa neskrýva len tento obľúbený pomocník, ale aj telové mlieka, krémy na ruky či deodoranty. Moja vazelína je ukrytá v plechovej 20-gramovej dóze, no spoločnosť ponúka aj klasickú tyčinkovú verziu. Na výber máte z viacerých druhov. Popri klasickej existuje aj verzia s ružou či kakaom, aj špeciálna slnečná verzia. Ja mám zelenú verziu s aloe vera.


Vazelína bola darčekom, ktorý mi priniesla kamarátka z minuloročnej cesty do Londýna(preto je už farba na dózičke mierne olúpana). Hoci som raz na niektorom z blogov čítala, že ho slečna našla aj v našom Tescu, ja som také šťastie nemala...

V minulosti bola vazelína považovaná za skutočný všeliek, vo veľkou sa používala napríklad na liečbu popálenín. Neskôr sa však ukázalo, že jej účinky pri rýchlejšom hojení popálenín spočívali v tom, že zabraňovala prieniku mikroorganizmov do rany. Na začiatku 20. storočia sa používala napríklad ako pomáda na vlasy a muži ju s obľubou v kombinácii so včelím voskom používali pri voskovaní fúzov.

Bohaté využitie má vazelína aj v súčasnosti. Dnes si ňou ľudia s obľubou natierajú predovšetkým suché miesta na tvári a tele ako pery, lakte, kolená či päty, s obľubou sa používa ako balzam na pery, slúži vraj ako výborná výživa na riasy a dá sa použiť aj ako odličovadlo či fixátor obočia.


Vazelína od Vaseline je určená špeciálne na pery, je súčasťou rady Lip Therapy, ale myslím, že by dobre poslúžila napríklad aj na suché lakte. Sychravé jesenné a zimné počasie dáva mojim perám zabrať, už minulý rok som si zvykla pery natrieť hrubšou vrstvou vazelíny a pery boli ako v bavlnke. Vazelína ich nielen krásne hydratuje, ale aj ochráni pred mrazom a nepriazňou počasia. A čo je skvelé, na perách vydrží naozaj dlho.

Táto vazelína sa dá zohnať v zahraničí či na e-bay (cena sa začína odvíjať od asi 3,5 dolára), ale myslím, že podobnú službu vám poskytne aj u nás bežne dostupná vazelína. Svoju vlastnú ponúka za niečo vyše eura vo veľkom 125-mililitrovom balení dm, no vazelínu nájdete aj v Tescu či v každej lekárni. Skvelá investícia za pár drobných.

Používate vazelínu? Ako sa staráte o svoje pery na jeseň a v zime?

6 komentárov:

  1. no čo sa tohto týka som uplne strašná, lebo si stále zabúdam natierať aj ruky aj pery... ale mám hroznový balzam od Yves Rocher a ešte nejaký (medový?) od avonu, tak sa snažím mať aspoň jeden stále v kabelke... vazelínu zatial nepoužívam, mi to vôbec nenapadlo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani mňa to nikdy nenapadlo, kým mi ju nepredstavila kamoška a musím povedať, že na chladnejšie dni je naozaj skvelá...

      Odstrániť
  2. dovolím si povedať, že suché pery sú... jedna veliká "príšerovitosť". Zvlášť keď sa to začne všetko šúpať a následne to zmrzne. Poriadne nepríjemné... :₍

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi ti budem musieť nejaký takýto produkt podarovať... :)

      Odstrániť
  3. rada by som takúto vazelínu niekedy vyskúšala,, ale taktiež som ju u nás na Slovensku ešte nenašla.

    http://catherinestyl.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť